Hvordan vi jobber
1. Definisjoner og hvem vi er
Når du booker et overnattingssted, gir TravelAsk LTD. og er ansvarlig for Plattformen - men ikke selve Reiseopplevelsen (se 1B nedenfor). TravelAsk LTD er et selskap registrert i henhold til lovene i Hongkong (TravelAsk Limited, org.nr. 76185799, Forretningsadresse: 302 Des Voeux Road Central, Sheung Wan, Hong Kong).
2. Hvordan fungerer vår tjeneste?
Vi gjør det enkelt for deg å sammenligne Bestillinger fra mange hoteller, eiendomseiere og andre tjenestetilbydere.
Når du gjør en Bestilling på vår Plattform, inngår du en avtale med tjenestetilbyderen (med mindre annet er oppgitt).
Informasjonen på vår Plattform er basert på hva tjenestetilbyderne forteller oss. Vi gjør vårt beste for å holde ting oppdatert til enhver tid, men realistisk sett kan det ta noen timer å oppdatere, f.eks. tekster og lister over fasiliteter som overnattingsstedene tilbyr.
3. Hvem samarbeider vi med?
Kun tjenestetilbydere som har et kontraktsmessig forhold med oss vil bli vist på vår Plattform. De kan også tilby Reiseopplevelser utenfor vår Plattform.
Vi eier ikke selv noen overnattingssteder - hver tjenestetilbyder er et separat selskap som har gått med på å samarbeide med oss på en bestemt måte.
Vår Plattform forteller deg hvor mange overnattingssteder du kan bestille gjennom oss globalt - og søkeresultatsiden vår forteller deg hvor mange av dem som kan være riktige for deg, basert på det du har fortalt oss.
4. Hvordan tjener vi penger?
Vi kjøper ikke eller (re-)selger noen produkter eller tjenester. Når oppholdet ditt er avsluttet, betaler tjenestetilbyderen oss rett og slett en provisjon.
5. Priser
Satsene som vises på vår Plattform er satt av tjenestetilbyderne. Vi kan finansiere belønninger eller andre fordeler av vår egen lomme.
Når du gjør en bestilling, godtar du å betale kostnaden for selve reiseopplevelsen og eventuelle andre avgifter og skatter som måtte gjelde (f.eks. for eventuelle tillegg). Skatter og avgifter kan variere av ulike årsaker, for eksempel tjenestetilbyderens beliggenhet, typen rom valgt, og antall gjester. Prisbeskrivelsen forteller deg om eventuelle skatter og avgifter er inkludert eller ekskludert. Du vil kunne finne mer informasjon om prisen mens du booker.
Vår Plattform gir beskrivelser av eventuelt utstyr og fasiliteter som tjenestetilbydere tilbyr (basert på hva de forteller oss). Den forteller deg også hvor mye ekstra de vil koste, om noe.
6. Betalinger
Det er tre måter du kan betale for din bestilling på:
Tjenestetilbyderen belaster deg på overnattingsstedet.
Tjenestetilbyderen belaster deg i forkant. Vi (eller vårt tilknyttede selskap) vil ta imot din betalingsmetode detaljer og videreformidle dem til tjenestetilbyderen.
Hvis du avbestiller en bestilling eller ikke møter opp, vil eventuelle avbestillings-/ikke-møtegebyrer eller refusjon avhenge av tjenestetilbyderens avbestillings-/ikke-møte-policy.
7. Stjernerangeringer
Vi tildeler ikke stjernerangeringer. Avhengig av lokale forskrifter blir de tildelt enten (a) av tjenestetilbyderne selv eller (b) av uavhengige tredjeparter (f.eks. organisasjoner som rangerer hoteller). Uansett viser stjernerangeringer deg hvordan overnattingssteder måler seg i forhold til blant annet verdi, fasiliteter og tilgjengelige tjenester. Vi pålegger ikke våre egne standarder for stjernerangeringer, og vi gjennomgår ikke disse stjernerangeringene, men hvis vi blir oppmerksomme på at en stjernerangering er unøyaktig, vil vi be tjenestetilbyderen enten bevise at de fortjener den - eller justere den!
Slik ser en stjernerangering ut: 1–5 gule stjerner ved siden av eiendommens navn.
8. Garantier
Vi får informasjon fra tjenestetilbydere, og vi kan ikke garantere at alt er nøyaktig - men når vi tilbyr vår Plattform, tar vi rimelig forsiktighet og handler med profesjonell dyktighet. Med mindre vi ikke har klart å gjøre dette, eller har vært uaktsomme, kan vi ikke holdes ansvarlige for eventuelle feil, avbrudd eller manglende informasjon. Selvfølgelig vil vi gjøre alt vi kan for å rette/rette dem så snart vi blir klar over dem.