Hjelp
Booking hoteller på TravelAsk - FAQ
Hvorfor trenger jeg en TravelAsk hvis jeg kan bestille et hotell direkte?
Tjenesten TravelAsk er designet for raskt og praktisk å søke etter tilbud om hotellbestilling. Det er situasjoner der du kan finne ulike priser for det samme hotellet på ulike nettsteder. TravelAsk samler inn overnattingsalternativer på ett sted, slik at turisten kan sammenligne prisene på overnatting og velge det mest passende alternativet. Ved å bruke et praktisk filtersystem kan du finne lønnsomme kampanjer og sesongtilbud på TravelAsk. Dette betyr at du sparer ikke bare tid, men også penger.
Er det trygt å søke etter et hotell gjennom TravelAsk?
Når en bruker finner et passende overnattingsalternativ, blir han automatisk omdirigert til hotellets nettside, hotell eller samarbeidspartneres nettside. Vi samarbeider bare med betrodde selskaper, hvis rykte ikke vekker klager og bekreftes av erfaringen til fornøyde kunder. Sikkerheten ved transaksjoner som gjøres ved å bytte fra TravelAsk til tredjeparts nettsteder, garanteres av deres eier.
Hvilke dokumenter trenger jeg for å bestille et hotell?
Romreservasjoner og betaling for overnatting gjøres ikke på TravelAsk-portalen, men på nettstedet til våre partnere, hvor brukeren blir automatisk omdirigert. Det er ikke nødvendig med dokumenter for å søke etter hoteller på TravelAsk. Dessuten kan du i de fleste tilfeller også bestille overnatting uten dokumenter - det er nok å oppgi fullt navn og kontaktinformasjon. Et identitetsdokument (originalt pass) kan være påkrevd bare ved innsjekking på hotellet for å bekrefte at rommet er booket i ditt navn.
Hvordan søker jeg etter et hotell hvis jeg ikke er sikker på datoene?
Reisedatoene er en viktig retningslinje for å finne hoteller på TravelAsk. Dette skyldes at prisene for overnatting varierer avhengig av sesongen. Derfor er det best å bestemme ferietimingen på forhånd. Hvis du ikke vet de nøyaktige tallene ennå, prøv å oppgi omtrentlige tall, slik at det blir enklere å navigere etter priser. Du kan alltid spesifisere forespørselen senere.
Hvorfor kan prisene være høyere på hotellets nettside?
Prisene som er oppgitt på TravelAsk kan faktisk være lavere enn på hotellets offisielle nettside. Dette skyldes at vår søketjeneste tar hensyn til kampanje- og rabatttilbud, og viser umiddelbart brukeren det mest lønnsomme alternativet. Samtidig belastes ikke brukerne en ekstra avgift for å bruke tjenesten, og søket etter passende overnattingsalternativer er gratis.
Hvor mye trenger jeg å bestille et hotell på forhånd?
Når du søker etter overnattingsalternativer på TravelAsk-nettstedet, kan du sette en innsjekkingsdato som er praktisk for en bestemt bruker. Den generelle anbefalingen angående timingen er som følger: Det er best å bestille et hotellrom i god tid (spesielt hvis ferien er planlagt på høyden av turistaktiviteten). Denne tilnærmingen gjør det ofte mulig å spare mye, ettersom prisene for overnatting stiger ved begynnelsen av den "varme" sesongen.
Når jeg klikker på en avtale på nettstedet ditt, står det at prisen har gått opp! Hva skjer med det?
Fordi vi søker gjennom hundrevis av andre reisenettsteder samtidig, oppstår det noen ganger nøyaktighetsproblemer som stammer fra informasjonen vi mottar fra disse nettstedene. Enten oppdaterer ikke nettstedet deres beholdningen med oss, har gitt feil sti, eller en annen reisende har booket det siste tilgjengelige rommet.
Hva er TravelAsk sin refusjonspolicy?
Fordi TravelAsk er en søkemotor, ikke en selger, har vi ikke en refusjonspolicy - det håndteres utelukkende av leverandøren som booket turen din. Usikker på hvilket selskap du bør snakke med? Sjekk kredittkortutskriften din og/eller gå til Bookings for å finne leverandørens informasjon.
Hvor kommer stjerneklassifiseringene for hoteller fra?
Stjerneklassifiseringene leveres av hotellene selv samt av nettbaserte reisebyråer som selger hotellrom. TravelAsk tar denne informasjonen og viser det som er mest nøyaktig. Vi forstår at noen av disse leverandørene er mer pålitelige enn andre og tar hensyn til dette når antall stjerner vises.
Kan jeg stole på et hotells vurderingspoeng? Hvor får du disse vurderingene fra?
Alle våre hotellvurderinger er fra verifiserte gjester, slik at du vet at det du leser er ekte.
Hvordan finner jeg hotellens kontaktopplysninger?
Hvis du allerede har booket på nettet og har spesielle forespørsler for oppholdet ditt eller trenger mer informasjon, for eksempel flyplasstransportordninger, kan du kontakte hotellet ved å bruke detaljene på bekreftelses-e-posten eller ved å komme i kontakt med reiseleverandøren din. Hvis du ikke har booket ennå og bare vil vite mer før du gjør en bestilling, prøv å søke etter hotellets nettside med foretrukket søkemotor (som Google) ved å bruke hotellnavnet og byen. Hvis du ikke finner svar på et spesifikt spørsmål på nettstedet vårt eller på reiseleverandørens nettside, er det beste å kontakte hotellet direkte, da de vil være den beste ressursen din.
Avbestillinger og endringer
Jeg trenger å endre/avbestille min reservasjon
Hvis du booket reisen din utenfor TravelAsk eller ble omdirigert fra nettstedet vårt til en leverandørs nettside for å fullføre bestillingen din, må du ta kontakt direkte med leverandøren. Usikker på hvem leverandøren din er? Våre samarbeidende reiseleverandører tar personvern alvorlig, derfor har ikke TravelAsk tilgang til bestillingen din for å gjøre endringer eller sende bekreftelses-e-poster på nytt. Hvis du allerede har blitt belastet, kan du finne ut hvem du booket med ved å sjekke navnet på mottakeren mot eventuelle pågående eller fullførte beløp. Kontakt hotellet for å finne ut hvilken reiseleverandør din booking kom fra. Hvis du brukte datamaskinen eller mobilnettleseren din til å booke, kan du spore stegene dine ved å sjekke nettleserhistorikken for å se hvilken reiseleverandørs nettsted du ble omdirigert til etter TravelAsk.
Hvordan kansellerer jeg en romreservasjon?
TravelAsk-tjenesten gir mulighet til å sammenligne innkvarteringstilbud og velge lønnsomme alternativer. Alle bestillings- og kanselleringsproblemer bør løses direkte med teknisk support på partnerstedet der det fant sted. Den standard prosedyren inkluderer å kontakte teknisk support og deretter følge instruksjonene deres.
Min booking ble kansellert. Når vil jeg få tilbakebetalingen?
Hvis bookingen din blir kansellert, refunderer Travelask deg umiddelbart. Behandlingstiden tar 7 til 10 dager, avhengig av banken din. For eventuelle spørsmål, kontakt banken din direkte.
Kan jeg avbestille min booking?
Hvis bookingen din er ikke-refunderbar, kan du ikke avbestille. Hvis bookingen din har gratis avbestilling eller delvis refunderbart, sjekk bekreftelses-e-posten din eller bekreftelsessiden under "Bestillinger"-delen av kontoen din for avbestillingsgebyrer.
Kan jeg gjøre endringer i min booking?
Det er ikke mulig å gjøre endringer i din booking. Dette inkluderer handlinger som å endre oppholdsdatoer, gjestens navn eller e-postadresse.
Min booking ble kansellert eller avvist - hva bør jeg gjøre?
Fordi denne bookingen blir håndtert av et samarbeidende selskap, kan eiendommen være overbooket. Hvis det er tilfelle, vil partneren varsle oss. Deretter vil vi refundere og avbryte bookingen din. Behandlingstiden kan ta 7 til 10 dager og avhenger av banken din. Hvis du har spørsmål, kontakt banken din direkte.
Hvis jeg trenger å avbestille bookingen min, vil jeg måtte betale en avgift?
Hvis bookingen din er ikke-refunderbar, kan du ikke avbestille eller gjøre endringer. Hvis bookingen din har gratis avbestilling eller delvis refunderbart, sjekk bekreftelses-e-posten din eller bekreftelsessiden under "Bestillinger"-delen av kontoen din for å se avbestillingsgebyrene.
Hvor kan jeg finne avbestillingsreglene?
Du finner dem i bookingbekreftelses-e-posten din.