2024-05-03
På Waldorf Astoria-hotellene vil de presentere en ny kulinarisk mesterverk!
Den legendariske hotellkjeden Waldorf Astoria Hotels & Resorts har gjennomført sitt andre prosjekt «Smaken Waldorf Astoria» i samarbeid med James Beard Foundation - en av de ledende kulinariske organisasjonene i USA. Letingen etter den legendariske smaken ble gjenopptatt høsten 2015. Fem unge chef-kokker som var semifinalister i James Beard-prisen, og fem anerkjente mestere som er ansvarlige for kjøkkenet på de luksuriøse Waldorf Astoria-hotellene i Amsterdam, New Orleans, Beijing, Jerusalem og Orlando, deltok i prosjektet.
Vinnerne av finalen, som nylig fant sted i New York, ble chef-kokken Benoît Chargy fra Waldorf Astoria Beijing og hans unge kollega Eric Bruner-Young. Retten de skapte, Jing Roll, vil nå være tilgjengelig på menyen til alle 25 Waldorf Astoria-hotellene rundt om i verden. Den vil bli servert sammen med selleririsotto a-la Waldorf, som vant fjorårets konkurranse, samt de verdenskjente Eggs Benedict, Red Velvet-kaken og Waldorf-salaten, som alle ble oppfunnet på kjøkkenet til Waldorf Astoria-hotellet i New York.
«Vi er utrolig glade for fortsettelsen av prosjektet "Smaken av Waldorf Astoria" og samarbeidet med James Beard Foundation, som bidrar uvurderlig samtidig som det skinner lys over vår rike kulinariske arv,» sier lederen av Waldorf Astoria Hotels & Resorts, John Vanderslice. «Waldorf Astoria streber etter kulinarisk perfeksjon i hver av våre 140 barer, kafeer og gourmetrestauranter som finnes på våre hoteller.»
På finalen av konkurransen var juryen representert av den kjente avant-garde-kokken Wylie Dufresne, sjefredaktøren av Saveur-magasinet, Adam Sachs, presidenten for James Beard Foundation, Susan Ungaro, skuespiller, musiker og forfatter av matbøker, Questlove, samt fjorårets vinner, David Posey.
«I tråd med prinsippene til vår grunnlegger James Beard, faren til amerikansk gastronomi, fortsetter vi med glede samarbeidet med Waldorf Astoria Hotels & Resorts - en kultmerkevare som har bidratt betydelig til utformingen av Amerikas kulinariske arv,» sier presidenten for James Beard Foundation, Susan Ungaro. «Vi ønsker å gi semifinalistene i vår konkurranse for unge kulinariske stjerner internasjonal erfaring, og samarbeidet med chef-kokkene på Waldorf Astoria hjelper til med å skape nye ikoniske mesterverk.»
Det er verdt å merke seg at Waldorf Astoria Hotels & Resorts er en internasjonal hotellkjede av luksusklassen under Hilton Worldwide-konsernet, bestående av 25 hoteller og feriesteder i noen av verdens mest besøkte byer og vakre steder. Utrolige gastronomiske opplevelser, verdens beste golfbaner, unike SPA-behandlinger - på Waldorf Astoria venter en uforglemmelig ferie og legendarisk ufeilbarlig service i luksuriøse omgivelser.
Gjester på hvilket som helst feriested i nettverket til Waldorf Astoria Hotels & Resorts kan dra ut på en uforglemmelig gastronomisk reise med "Smaken av Waldorf Astoria" og nyte en signaturtredjekursmiddag, prøve cocktailer fra en kjent cocktailmikser, ta en båttur eller gå til det lokale markedet for å handle ingredienser i selskap med en chef-kokk. Du kan se den detaljerte programmet for de 3-dagers kulinariske turene på nettstedet
James Beard Foundation, grunnlagt i 1986, feirer og oppmuntrer unge talenter innen gastronomi, samtidig som de tilbyr opplæring gjennom en rekke programmer. James Beard, som døde i 1985, var Amerikas fremste kulinariske ekspert, forfatter av flere bøker og en person med omfattende kunnskap. Han bidro til å oppdra flere generasjoner av chef-kokker og var en mentor både for fagfolk og amatører. Stiftelsen, som er oppkalt til hans ære, fortsetter den ærverdige oppgaven med å utdanne og støtte nykommere innen kokkeyrket gjennom utdanningsprogrammer, tilskudd, utmerkelser og kurs i forretningsutvikling.
Deler denne posten med vennene dine!